Monday, May 2, 2011

Alasan tak datang sekolah.



Assalamualaikum.
Mari kita mulakan post kita hariniyy dengan gambar yang gedik dan langsung tidak clear.


Baiklah. Ade sape sape tak yang rindu kat aku sebab semalam punye semalam aku tak datang Tusyen Sabtu? Mesti ada tak ada kan? Ok. Aku punya alasan yang kukuh kalau cikgu tanye aku. Tapi tidaklah kukuh mana punnn. Aku pergi bercuti. :) Dekat mana? MELAKA bebeh.


Aku pergi satu hari ajee. Balik hari. Ni pun sebab adik aku yang ajak mama n abah pegi Melaka. Sebab lawatan budak kecik tu g Melaka. Katanya, tak puas lah kononnya nak pergi Melaka sekali lagi. Eh. My mom tak tahu kot yang Sabtu ni ade Tusyen. But. Rasanya tahu, saja tak nak tanye. Hahahahaha.


Aku pergi sabtu lepas, so it's 30th April. Eh sebelum tuhh, WELCOME MAY!!!!! April, i'm gonna miss the moment you make me cry cry cry and cry. Eh. Bulan ni lah yang aku putus dengan pakwe aku tuhh. Tak guna punya pakwe. BUAYA DARAT. -..-


Let's start!


Pagi tu semua bersiap. Dan semua bangun lambat kecuali mama. Sebab mama selalu bangun awal. And then bersiap semua. OnTheWay tu aku duduk dalam kereta baca komik sambil dengar lagu blablabla. Sumpah boring.




Sumpah lah sangat boring lah kan duduk dalam kereta tuhh. Kiteorang ade berhenti dekat satu perhentian sahaje. Tu pun kecik. Sebab aku tak tahan dahh. -..- Hahahaha. Staright to the point bhaii.


Sampai sanee?




Kiteorang parking kereta blablabla sume. Lepastu bincang2 nak beli tiket ape. First2 cadang nak beli tiga2 tiket. Safari, Water and Carnival. Tapi kakak n abang tak nak and aku pun macam malas..So tak jadi ambik water. Ambik Safari and Carnival je. Total sume harga tikett?




Ok. Sumpah. Memang mahal. Thanks abahhhhhhhhhhhhhhh. Ku cinta kamuuww abah. Hihihihi.


Lepastuhh kiteorang pun masuk lepas dah pakai apebenda alah tah dekat tangan tuhh. And then masuk2 tu ade kena ambik gambar dengan Red Indian. And masa nak balik kiteorang beli gambar tuhh. Ok. Ni gambar time kiteorang sampai.




Masuk2 tu kiteorang g singgah CHICKEN FARM dulu sebab nak tunggu train lama. Lama gila siakkk. Bukannya best punn. Bawak jalan2 pusing kat situ2 je. Tengok menatang. Tapi yang syok sebab time dekat sangkar singa, singa uhh duduk dekat gila ngan kiteorang. :)













Lepastuhh kiteorang g tunggu train afta dah masuk CHICKEN FARM. Dalam setengah jam jugak lah aku and family duduk dekat dalam CHICKEN FARM. Dalam train tu pun lama lah jugakk. And time nak tunggu train tu punya lah seksa. Dekat setengah jam jugakk. Lenguh kaki berdiri.




Gambar kiri; Dalam train yo. Nampak tak India pakai baju purple kat belakang uhh? Bising siakk. Macam tak boleh nak senyap je dohh. Dia ngan group2 dia. Lagi2 time turun bukit uhh. Bising je.

Gambar kanan; Tengah tunggu train. Punyalah lamaaaaaaaaaaaaaaaaa.


Lepastuhh sampai sana. Nampak haiwan and blablabla. Tak syok mana punnnn. Boleh lahh. Enjoy je tengok haiwan2 kat situuu.





Yang gambar kanan tu antara gambar harimau paling dekat aku ambik. Sebab time train kiteorang lalu tuhh, harimau tu lalu dekat depan train kiteorang then dia boleh pulak lah kan landing dekat atas kayu betul2 tepi train. Aku da cuak doh.


Afta that kiteorang gerak pergi dekat dalam pejalan kaki punya tempat. Kiteorang tengok menatang2 yang ade dekat situuu. Lepastuhh kiteorang pegi solat.





And then afta solat kiteorang sume g gerak tengok persembahan Cowboy. Ok. Sumpah. Aku suka gila time dorang buat persembahan. Dah ah tembak bunyi real gila. Lepastuhh boleh pulak lah kan Red Indian bakar BANK masa dorang tengah2 bergaduh. Sheriff dia lembik. Yang penjahat and badut tu kelakar gila dohh. Patu an, boleh pulak badut uhh buat magik time tengah berlakon. SUMPAH BEST!!!! Rugi ah tak rakam. Lagipunn aku takut tak cukup memori.





Gambar banyak je. Malas ah nak upload banyak2. Lagipunn lembap lah blogger ni kalau nak upload. Eh. Aku ade ambik gambar dekat Princess dia. ;)






Lepastuhh pergi makan. And lepas makan. Adik aku pergi beli topi. And then, dapat voucher naik gajah. Aku naik gajah dengan abang aku. Best siakkkk. Tapi cuak lah time nak naik uhh. Dah lah gajah tu sebesar-besar alam. Badan gajah berbulu. YEKKK. OK. Gambar?





Lepastu. Kiteorang cadang nak pegi Carnival pulakk. Tup2 sampai kat carnial, orang tu cakap carnival bukak pukul 6 petang. #hampa. So. Daddy kata nak bawak jalan2 Melaka je. Kiteorang g makan n tengok2 bangunan kat melaka. Time tu pun dah pukul 7 lebih. Then balik dekat AFamosa semula. Pergi karnival. Masuk karnival tuhh. Jalan2 tengok bangunan dia n terus cari surau solat.


Lepas habis solat. Cadangnyaa nak pergi main boling tepi surau. Tapi tak jadi sebab masa macam tak cukup. And. Kakak pun nak balik awal. Adik pun. So. Tak jadi lahh. Lagipun, kat KL pun ade boling.


Lepastuhh jalan2 area situ then terus gerak pegi masuk tempat nak tengok show Red Indian. PERGHHH. Sumpah, abang2 Red Indian sume macho2, hensem2, badam? Tough2 beb. EEEE. Nak je peluk abang2 Red Indian. Tapi...dorang berpeluh lepas main apii. Hikhikhik.





Gambar kanan tuhh aku suke. Smart takk? hahaha. Ni pun nasib je beb. Time dia buat dekat kiteorang tu kan. Panas gilaa dohh bahang dia. Teror siakkkkkkkkkkkkkkkkkkk.

Bawah nih gambar masa nak balikk. Tak lama pun time dekat karnival tu. Seronok lah. Enjoy. Thanks abah. I luv you dadddddddddddddddddddddddddddddd. <333333




Babai sume. Kita nak balik KL dah. Seronok lah duduk Melaka. ;)


Itu aje untuk post aku hari nihh. Lepas nih aku nak pakai kata ganti diri kita pulakk. Baru nampak manja. Hihihihi.


Kita nak bagi klu,
orang yang kita suke.

Klu pertama,
dia hensem dan tinggi dari kita. ;)

Babai. <3

No comments: