Monday, May 30, 2011

Realiti Dunia.

Assalamualaikum . . .


Kadang aku terfikir, buat ape aku wujud di dunia. Pelik. Bagaimana dunia boleh tercipta . . oleh pencipta yang Agung. Ajaib.


Dunia sementara, punya penghujung . . yang pasti kau akan mati juga. Tak sempat lah untuk kau buat dosa. Sekejap. Tiada masa.


Kau siapa nak derhaka. Pencipta kau terlalu hebat. Kau terlalu kerdil kawan . . . Biar aku terangkan. Dalam dunia punya berjuta2 ratus ribu galaksi. Salah satunya Bumi. Dalam bumi ada beribu ribu tempat. Dalam itu ada Negeri nama Selangor, dalam Selangor ada Bangi, dalam Bangi ada seksyen 7, dalam seksyen 7 ada taman, dalam taman ade rumah, dalam rumah ada kau. Siapa kau nak derhaka? SIAPA?


Sama. Kita semua serupa. Menuju Illahi satu hari nanti, merebut syurga yang hakiki. Hidup mungkin penuh dengan berbagai dugaan. Sabar . . .


Jangan takut. Allah ada . . . sentiasa.


Aku sayang Allah. Dan aku tak segan silu untuk cakap, aku ISLAM. Aku bangga menjadi Islam. Islam itu Indah. :) Assalamualaikum.

2 comments:

dochi said...

waalaikumusalam ;)


aku pun cuba mjadi ISLAM yg bukan hanya pada nama .
kamu dan aku kita sama2 usaha ye ?

:DD

Nada binti Badrul Hisham said...

Betul. Jom kita sama2 jadi Islam. Weh, terima kasih. Kau salah sorang dari inspirasi aku. :)