Thursday, May 26, 2011

Ignore the world.


Assalamualaikum.


Aku tak salahkan kau sebab kau dah buat aku suka kau. Kau dah buat aku jatuh hati pada kau. Cinta tu semulajadi. Datang dari hati. Tak boleh dipaksa, dan memaksa.


Keliru. Ayat yang boleh aku lontar buat masa sekarang. Sama ada aku suka atau aku benci. Ye, aku suka kau. Ye, aku benci kau. Tapi, mungkin lebih kepada suka. How can I forget you? Aku dah suka kau 2 tahun lebih. #tipu. Kayy, 1 tahun lebih.


YE, AKU DAH LUPAKAN KAU. Aku tipu


Aku tak boleh sesuka hati nak tunding jari, cakap kau yang bersalah. Dia yang bersalah, atau aku sendiri yang bersalah. Dan aku sama sekali tak salah kan sape sape.


Cuma aku pelik dengan kau. Bila aku dah mula nak lupakan kau, senang hati kau masuk semula dalam minda aku. Buat aku serabut. Tak paham. Jujur, aku mengaku. Bukan senang aku nak lupa kau.


Biarkan. Berlalu. Kisah kita bersama.


Aku suka kau yang dulu, bukan kau. Cemburu, tengok kau rapat dengan yang lain. Cemburu, sebab dia dapat buat kau senyum lebih dari yang aku mampu buat kau tersenyum. Tak pe. Aku tak kisah. Kau dah tak kenal aku, aku pun dah tak kenal kau.


Hujan lebat mencurah kini. Bagaikan tiada henti.


Cukup. Aku ingat kau senyum dekat aku. Kalau boleh, aku nak bagi tahu satu dunia. Aku dah berjaya bersemuka dengan kau. Kau ingat hari tu? Kau senyum. Tepat. Pandang muka aku. Aku tahu aku yang melebih. Maaf. Aku cuma nak kau tahu, dan aku tahu yang kau tahu. Maaf. ;'(


Kau pergi. Pergi.


Aku tunggu. Untuk kau senyum sekali lagi. Bagaikan dunia berhenti berputar.

No comments: