Monday, June 20, 2011

euwks. #2

Dia tahu apa yang terbaik buat kau.
jangan pernah kau persoal.

jika Dia memakbulkan doa mu,
harus kau ingat. dia itu pemurah.
dia juga ingin menguji kau.

jika Dia tidak memakbulkan doa mu,
itu kerana dia punya sesuatu yang lebih baik buat kau.
rahsia Allah. mana kau tahu.
jadi. jangan pernah persoal.

"aku suka dia. aku nak dia suka aku balik. :'<"
"dulu. kau sendiri kata dekat aku. hati dan perasaan manusia mana boleh kau paksa. cuba kalau ade orang gemok tu suruh kau suka dia balik sebab dia suka kau. kau nak? tak nak kan. jadi mana boleh paksa."
"ye, tu aku tahu."
"lagipun kau nak upsr, tak payah la we nak menggatal sangat. kecik tak seda diri. poyo je la kau ni."

aku tahu. aku perlu kawan. yang boleh teman aku. susah, senang.
we, ingat senang? memang la petik jari sepuluh orang datang.
tapi betul ke dorang ikhlas kawan dengan kita? hati dorang. macamana?
time senang je dorang dengan kita. time susah, batang hidung pun tak nampak.

antara salah satu faktor jugak untuk kita belaja rajin2 dan jadi pandai. sape nak kawan ngan orang bodo? tak de kan. sebab tu kena belaja rajin2. ramai kawan. tapi jangan sala pilih. nty menangis. cuma buat setakat ni, tak ramai yang aku nampak nak kawan dengan aku. ok. tahu. terima kasih.

and aku nak mintak maaf sebab kadang2 dalam hati aku tak ikhlas kawan dengan korang. ye, aku ade terkecik hati or tak suka or bla3 sume tu kan. tapi tak pe, aku paham. sume orang ade perasaan. think before you say, it may hurt other. guna akal yang Allah bagi. :)


hidup tak selalu indah.
langit tak selalu cerah.
suram malam tak berbintang.
itulah lukisan alam.

/alhamdulillah dapat jugak beli shirt domo. beli dua. :) satu putih satu hitam. yey suka!! beg tak beli lagi. ade nampak kat jusco tapi mahal. kalau jumpa yang mura insyaAllah beli. tapi tadi ade beg domo jugak. kecik ah tapi. hmmm. angry bird punya beg ade, yang besar sekali pun ade.

Assalamualaikum.