Tuesday, June 14, 2011

Cerita kita.

Tutt. tutt. tutt. *mesej masuk

From: Bie.
Text: dear siap cepat. nty i datang jemput u dekat ruma. teman i pegi shooting eh?

Oh. kau rupanya. hehehe

Text: ok. i siap sekarang. boleh je, no problem bie. :)

------

senyap. sunyi je dalam kereta. biasanya dia yang riuh. aku gelak aje. kalini dia senyap. mungkin penat. dari terus bisu, baik aku mula.

Aku: "penat ke? macam ngantuk je. malam2 pun bole lagi pegi shooting."
Dia: "camni la nak cari duit. kalau tak, haish. susa la nak hidup sekarang ni awak."
Aku: "oh. betul jugak tu. nak cari duit pun sekarang susa. da la barang naik harga."
Dia: "ha tahu pun." *menguap
Aku: "mengantuk la tu. hehehehe. sian awak kan . . ."
Dia: "dah2, tak pe. da biasa da camni."
Aku: *usap kepala
Dia: "hehehehehe."

kesian aku tengok dekat kau. emm. tapi tak pe, aku tak kesa la nak teman kau. aku sayang kau. :*

------

bosan, tak tahu nak buat ape dekat set. hmmm. layan twitter je la. apa bole buat. demi awak kan? hihihiks.

Dia: "awak tak penat ke tunggu saya ni?"
Aku: "buat ape nak penat. kita sayang awak la."
Dia: "ye tahu. :)"
Aku: "da tahu tanye lagi. ish3. ;p"
Dia: *menguap
Aku: "awak . . ."

cahaya set terang sungguh. wajah kau kelihatan begitu jelas.

Dia: "ye saya? ade ape awak."
Aku: "saya sayang awak. ingat sampai bila2 tau?"
Dia: "iye."
Aku: "awak berpeluh. sian awak kan, penat . . ." *lap muka dia pakai tisu
Dia: "ni la sebab kenapa saya sayang awak. :">" *cium pipi aku

kau buat aku malu, sayang. ni jugak la sebab kenapa aku sayang kau.

"ZANN!! DA NAK START NI. REST TIME HABIS. CEPAT MASUK BALIK!!!!"

Dia: "ingat sampai bila2, saya sayang awak."

------

"Nada bangun!! pegi sekola la. sape suruh tido lambat. bangun la, nty tertinggal bas."

Ceh. mimpi.
terkedu seketika. kalau itu kau zizan, aku pengsan. tak tipu.
jangan tanya ah nape aku mimpi dia semalam.

kalini aku tak berani bagi tau abah yang aku mimpi zizan. mimpi tu terlalu _______. ok senyap.

kata2 kau. dalam mimpi tu. masih berlegar legar di fikiran.
aku tak berani bagi tahu sesiapa.
dan entah kenapa aku bagi tahu skrg. :\

ahh. mimpi yang terlalu tidak logik akal.
terlalu mustahil. nada, jangan perasan.
mainan tidur. syaitan.

kejap. aku tidur baca doa ke semalam? oh, tidak. :\
patut pun.

selamat malam semua. mimpi yang indah. jangan lupa baca doa. basuh kaki. harap mimpi dapat jumpa nabi. :'>
assalamualaikum.

2 comments:

Muhd Azfar said...

weyh betol ke kau mimpi Zizan , patuh dier cium kau sume tuh btol ke ?? gempak gile mimpi kau siaaaaal ,

Nada binti Badrul Hisham said...

kalau tak betul tak kan aku cite. kalau la tu betul2!!!! hmmm