Sunday, June 12, 2011

couple? yeks.

gembiranya mereka. masing2 punya pasangan masing2. ada yang berpegangan tangan. ada yang berkepit doploh pat jam. oh gembiranya mereka.

gelak tawa mereka boleh kau dengar. itu sudah cukup menandakan mereka gembira. bersama pasangan. tapi begitukah cara gembira? ha ha ha.

oh, aku anak muda. mereka juga masih muda. perlukan itu semua. tapi mengapa dengan cara begini? menyesal. sungguh menyesal.

hai kakak. hai abang. aku bukan sesiapa untuk beri nasihat. tapi tidak salah bukan. kau islam, aku juga islam. sedih kadang2 melihat perubahan zaman yang begitu dasyat. inikah dunia yang Nabi inginkan?

mama cakap. mama tak nak anak mama jadi macam mereka diluar. mama tak nak anak mama lawan cakap mama satu hari nanti. mama mahu aku jadi yang terbaik, untuk menegakkan islam yang kini ditenggelam arus zaman.

tapi bukan aku ingin persalahkan orang tua kalian. tidak sama sekali. orang tua kalian dengan orang tua aku berbeda. terima seadanya. kalau kau marah dan benci pada mereka sekalipun. mereka tiada ganti. cuma satu.

kini aku mula mengerti. kenapa mama ingin aku jadi yang terbaik. kakak, nada paham. abah, terima kasih. sebak. bukan niat aku untuk melawan kehendak mereka. cuma dulu aku belum mengerti. maaf.

dunia. kau semakin tua. kami juga.

cepatnya masa berlalu. macam baru semalam aku cuti sekolah. oh lupa, masih budak sekolah. tapi berlagak macam dah tua. euwks. kerja sekolah aku tak sentuh langsung. kalau nak aku terus terang, aku lupa ape kerja sekolah yang cikgu bagi. :\

insyaAllah malam aku siapkan. macamana nak jadi murid yang pandai and membanggakan mama n abah kalau buat kerja sekolah pun malas. macamana nak dapat dslr.

bye.
sayang zizan razak.

No comments: