Tuesday, July 12, 2011

May Allah Bless Us

Assalamualaikum.



Harinikan kita balik lambat, dalam pukul 6:45 macamtuh. Lepas jeh habis kelas, kita dah janji dengan Ain nak bersihkan kelas sama2. Alhamdulillah kelas bersih, suka!! Kiteorang susun meja, kerusi. Lepastuh susun buku budak2 lelaki and perempuan yang bawah meja. Susun beg telekung, susun Al-Qur'an, susun kasut. Bersihkan tingkap walaupun tak berapa nak bersih. Sapu sampah of course. Lepas dah siap semua2 tu, kiteorang pergi solat. Ya Allah nikmatnya. Boleh jadi calon menantu makcik tak? Hihi.

Dia azan sedap.



Apa dah jadi dengan dunia luar? Saya tak paham. Konflik sungguh masalah negara sampai ada yang terbunuh, Innalillah. Lagipun, itu bukan masalah saya untuk kesah. #Takkesah

Hal politik. Hal negara. Hal ihwal Islam. Tu semua bukan masalah saya. Biar Perdana Menteri kita, pakcik Najib uruskan. :) Lagipun, umur macam saya terlalu muda untuk kesah dekat semua benda tu. Sedarlah Nada, periksa dah nak dekat. Bila kau nak belajar? Jawab!

Kawan,
Saya tak kisah pun kalau awak nak benci saya or whatever. Saya ikhlas kawan dengan awak. Bukan masalah saya lagi untuk benci awak or tak suka dengan awak. Kalau dulu tu memang lah, tapi saya dah tak nak cari masalah. Saya tak nak bermusuh dengan sesiapa. Kalau ada sesiapa dekat sini yang benci dekat saya, cakap depan2 apa yang awak tak puas hati pasal saya. Saya tak nak ada sesiapa pun benci dekat saya, susah.

Kita baik dengan semua orang, tapi tak semua orang suka dengan kita.

Kita kena terima hakikat dunia, kan? Allah dah rancang sebaik baik perancangan untuk diri kita, jadi apa yang perlu kita usaha untuk mendapat yang terbaik aje lah. Sesungguhnya Allah lah yang menentukan setiap sesuatu yang terjadi di atas muka bumi ini.

Assalamualaikum.
-Nada-

No comments: