Saturday, July 16, 2011

Aku bukan jahat.


Siapa kata?
Ye, memang aku belum cukup sempurna untuk nasihat orang lain. Tapi aku tak pernah suruh kau ikut apa yang aku cakap. Aku cuma menyampaikan benda yang aku rasa betul. Jangan menuduh melulu, kau yang teruk kena nanti. Aku dah bagi tahu awal2.

Memang bukan niat aku dan tak pernah terlintas dalam fikiran aku nak tunjuk taiko depan kau. Aku budak baik, aku tak nak jadi budak jahat. Ya Allah, astagfirullah.

Tolong jangan labelkan aku sesuka hati kau. Kau pun sama, jangan ingat kau bagus sangat. #Aku tak ada niat nak cakap dekat sapa2, tolong jangan terasa.

Sekarang aku tak boleh nak kata apa. Aku tak boleh nak tutup mulut sesiapa. Kau nak kata apa suka hati kau lah. Tapi kalau betul itu kenyataan, betul apa yang kau cakap. InsyaAllah aku terima. Cuma, aku terasa hati dengan kau bila kau tulis macam tuh.

Senyum sekali lagi


Kadang2 tu ada rasa macam nak lempang kau je, nak jadi jahat macam Angry Birds. Tapi aku tak lah sejahat itu, kau kena tahu tu. Aku bukan nak berlagak bagus bajet sombong nak mampos haktuih, tapi aku tak pernah nak jahat dengan orang yang tak buat jahat dengan aku. Aku budak baik, bukan budak jahat.
Aku rasa dah banyak kali aku ulang ayat yang sama

Ingat,
aku dah tak kan pandang kau macam aku pandang kau dulu. Ye, disebabkan satu perkara aku akan kenang sampai bila2. Tapi aku dah lama maafkan kau.

"Manusia boleh berubah jika mereka mahu, Allah tidak akan mengubah sesuatu kaum jika mereka tidak mahu mengubah diri mereka sendiri."

Yang ikhlas menaip dari hati,
Nada.