Thursday, July 21, 2011

Mari sini beritahu pada dunia kalau kau cukup hebat.



Assalamualaikum.

"Sebab kubur lain lain lah aku nasihatkan kau ni, karang kau dah masuk dalam kubur, ustaz,ustazah kau, mak bapak kau, adik abang nenek kau, sedara kau, sepupu sepapat kau ada yang nak tolong? ELOK SANGAT LAH TU. nanti kau dah meninggal dunia, kau korek kubur sendiri, timbus kubur kau sendiri, kau kapan kan diri kau sendiri. pastu nanti kubur kau jangan dok dekat sangat dengan aku eh. nanti bising memekak lak kubur aku dengar kau meraung meroyan royan kena seksa dalam kubur kang"

Sila rujuk post ini untuk tahu lebih lanjut.

Saya bukan siapa2 yang boleh nasihat orang sebab diri saya ni pun banyak buat silap. Kadang2 tu dekat sekolah bila tegur orang makan berdiri ada rasa serba salah jugak sebab aku pun makan berdiri. Tegur orang senseng lengan, tegur orang yang bising bla3. Tapi satu je aku tak berani nak tegur orang, so dekat sini aku tegur boleh? Tolong jangan terasa, saya tak tujukan khas kepada orang tersebut.. cuma nak kata; Korang yang sekolah dengan aku ni kan pakai baju kurung, pakai kain kan? Jangan angkat2 eh kain tu, nampak sangat selekeh. Maksud Nada, daripada dok angkat kain tu lebih baik korang bukak je kain, ade seluar kan? Lepastuh pakai la stoking. Tu je..

Sekarang ni kan kita tengah pasang lagu sedih dekat blog kak Anis lepastuh tengah baca blog yang penuh dengan monolog2, peh tak payah kata. Memang berbelit ayat depa, tak tahu nak paham macamana. Tapi kadang2 tu rasa macam nak nangis je bila baca. Tak tipu, itu jujur. Sebab apa yang cuba disampaikan tu, slow2 Nada cuba paham. #Eh apa aku merepek?

Kepada sesiapa sahaja yang pernah membenci saya, Nada. Sila terus terang dan kata kenapa anda benci saya. Saya tak nak bermusuh. Ish.
#Mulut manusia aku tak boleh tutup.

Assalamualaikum.

-Nada-