Friday, April 29, 2011

Yeay! #akupenat

Assalamualaikum dan Hai sekali lagi.
Hari niyy aku pergi pesta buku. Sukeeeeeee.


Sepatutnya aku nak ponteng sekolah esok and tak nak datang sekolah lah konon-kononnya sebab nak pergi pesta buku tu esok. Tup tup sampai rumah kakak kata mama suruh siap nak pergi lepas maghrib. And then aku solat mandi and siap siap. DONE!!!


Patu pergi ah PWTC. :> Excited dohh dalam kereta. Aku beli 3 bukuu. Handsock Ana Muslim and ape bende lagi tah kat Tesco. Ok. Sampai2 situ elok je lalu depan kedai yang jual buku2 untuk UPSR. Mak aku tengok2 patu terus beli. Aku cakap ngan mak aku, "Membazir je, kang orang tak buat..Orang kan buzy dengan kerja sekolah lah semua semua tu." Slamber je mak aku jawap, "Tak nak jawap sudahh." Hish.


Lepastu kiteorang lost contact ngan ayah aku. Ayah aku kata nak pergi jadi kedai PTSONE sebab kakak aku nak pergi beli buku untuk bagi dekat kawan dia sempena birthday. And aku pun nak beli buku lah kann. Patu mama suruh kakak call abah, patu kakak bagi phone dia kat aku.

Abah: "*tuttt tuttt, Assalamualaikum handphone baruuu."
Aku: "Hahahaha. Ngade. Ni Nada lahh, abah kat mane?"
Abah: "*sambil gelak. Abah dekat tingkat blablablabla....."
Aku: "Jap. Cakap ngan mama. Orang bukan tahu kat mane."


Hahaha.


Lepastuu dah naik tingkat atas jumpa buku segala apa lah kann. Kiteorang tengok buku dalam 1 jam lebih jugakkk. Lepastuw mak aku beli buku untuk abang aku and adik aku. Aku beli buku sendiri. Kakak pun sama. Ayah aku pun beli buku. Pasal kisah Nabi Muhammad. Mak aku? Bayarrrrrrr kan ajeee.


Lepastu kiteorang naik tingkat atas sebab nak jadi buku rujukan untuk kakak aku. Tapi SASBADI dah tutup. Lagipun kiteorang memang sampai lambatttt. Patu turun bawah, masuk kereta. And balikkkkk. Tapi sebelum balik tu mak aku ajak ayah aku g makan kat kedai. Aku? Orang pertama lah yang seronokkk. Beb. Dari keluar tadi tak makan kott. LAPARRR!!!!


Mak aku cakap nak makan dekat Sekinchan. And nak tunggu makanan sampai tu punye lah lama kannn. Perut aku dah bernyanyi lagu Wali Band Yank dah. Nak tunggu punyalah seksa seksi.


Lepastuuu kakak aku nak pergi beli kasut sekolah dia. Dia kata kasut sekolah dia dah uzur. Disebabkan hari yang dah larut atawpun lewat malam. Mak aku suruh g Tesco. Aku beli selipar warna biru untuk pakai kat sekolah and coklat yang banyakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! Yummy. Aku suke chocolate. Coklat cadburry aku beli dua, Mars aku beli satu. Bytes aku beli satu. Yang perisa coklat. Sedapppp.


Seronok dohh hari niyy. Kalaw boleh esok aku tak nak sekolah. And hariniyy aku tidur lewat. Ntu kejap lagi abang aku balikk. Lepas subuh. Yey!!! Rumah meriah. Maybe Tusyen Sabtu pun aku ponteng kott. Hihihi. Maybe ok? Nak pergi mana??? TUNGGU~~~


Tu pun kalaw aku rajin lah kan. And jadi lah pergi situ. Sebab family aku macam sibuk sekarang. Ye lah, mana tak sibu. Kakak aku SPM, Abang aku PMR, Aku UPSR. Der, sis, 3 periksa besar beb.


Gambar? Blogger tak nak aku upload. Kejam takkk? Kalaw aku rajin aku letak lahhhh. Mesti korang bosan kan sebab tak ade gambar? #padanmukaa


Nty kalaw rajin, next post aku letak. Tu pun kalaw rajin...



Babai.
#mengantuk

No comments: