Friday, April 29, 2011

Kecewa. Hampa. Tidak terkata. Berubahlah sayang.



Assalamualaikum.
Sumpah. Kaw hensem hariniyy.


EEEEEEEEEEE.
Betul. Aku suke tengok kaw hariniyy. Mata aku. Tak berkelip pandang kaw. Kaw terlalu sempurna bagi aku. Kenapa semua ni mesti jadi camni? Ish. Kalaulah kaw milik aku.


Sejak dua menjak tiga empat lima ni kannn. IzaHuda tu kan. Dah lain. Jannah pun tak suka ah cara dia. Jangan buat perangai macam tu lah IzaHuda. Ingat kiteorang suke ke? Nak aku jujur tak? Ok. Aku jujur. Perangai yang aku tak suke dekat kaw yang sekrang kaw selalu sangat buat;


  • Tak pernah nak hargai kiteorang sebab kiteorang tunggu kaw. Tak pernah pun nak cakap terima kasih dekat kiteorang sebab dah tunggu kaw. Lepastuhh kaw blahh dari situ camtu je tanpa hiraukan aku n Jannah yang dah lama tunggu kaw dekat depan kelas bagai tunggul. Memang lah kaw tak mintak kiteorang untuk tunggu kaw. Sekurang-kurangnya, hargai lahh.
  • Kaw selalu tinggalkan aku dengan Jannah bila time rehat. Time rehat kaw jarang sangat tunggu aku n Jannah. Boleh cakap macam tak pernah lah kann. Kaw dengan Samihah pergi kantin camtuh jee. Aku terasa. Jannah. Aku tak tahu pulakk.
  • Kaw dah mula sombong dan berlagak. Berlagak macam kaw yang tentukan semua. Mesti kaw marah kan aku tulis benda ni dekat blog aku. Sebab kalaw aku tegur kaw dekat sekolah pun kau buat bodoh dan tak endahkan aku aje.
  • Haritu aku tegur kau yang pasal kau tiru blog aku tu. Aku panggil kau. Aku cakap dengan kau janganlah tiru. Kau terus pusing balik pandang depan. Aku sakit hati. Kau tahu? Mesti lah tidak bukan? Hati aku bukannya penting untuk kau jaga.
  • Kau dah tak layan aku macam dulu. Kau dah tak senyum bila n ampak aku. Kau membisu seribu bahasa bila dengan aku. Kau senyap tanpa suara. Buat aku terus rasa bersalah. Kadang2, sebab kau lah aku badmood. Sepanjang hari. Di sekolah. Kau? Bukannya ambil peduli. Dan tidak penting buat kau untuk tahu.

Maaf. Niat aku bukan untuk memburukkan kau. Sama sekali tidak. Cuma satu yang aku harap dari kau. Tolong. Jadi kau yang dulu. Yang ceria. Yang selalu gelak gelak dengan aku. Bukan senang dan mudah untuk aku lupakan semua tu. Kalau betul kau benci aku. Apa salahnya. kau berterus terang. Dari membisu seribu bahasa begini.




Aku rindu kau yang dulu.
Nurul Izzah Huda yang dulu.

No comments: