Tuesday, December 7, 2010

Kalian...

Abah, i love you.
Hi.




Ketahuilah ibu...ayah, aku amat meneyintai kalian. Ketahuilah sahabat, aku amat menyayangi kalian. Ketahuilah guruku, aku amat merindui kalian.

Sahabat,
Aku benar benar memerlukan kalian disisi, untuk menghiburkan hati ini. Supaya ia tersenyum riang seperti dulu.

Sahabat, aku amat merindui kalian.

Dulu...saya selalu marah marah awak. Saya nak minta maaf, sepanjang sebelas bulan kita bersekolah. Andai ada yang terkasar, tersilap. Harap dimaafkan. Saya rindukan awak semua. Awak yang selalu ceria kan hari hari saya. Yang selalu tambahkan warna warna dalam hari hari saya.

Buat masa sekarang, saya perlukan seorang sahabat yang betul betul boleh memahami diri ini. Kerana diri ini juga tidak pernah mengerti kenapa dengan diri ini. Diri ini sering menyalahkan diri sendiri.

Diri ini memerlukan seseorang disisi yang benar benar boleh memahami diri ini yang minta untuk dipahami. Diri ini memerlukan cacian bukannya pujian. Kenapa?

Supaya diri ini sedar bahawa dia telah melakukan kesalahan, kesalahan yang tidak patut dilakukan oleh diri ini.

------

Sahabat,
Ketahuilah kalian bahawa diri ini amat menyintai diri kalian,
Ketahuilah kalian bahawa diri ini amat menyayangi diri kalian,
Ketahuilah kalian bahawa diri ini amat merindui diri kalian.

Sahabat,
Ingatkah kalian sewaktu aku sedih?
Kalian datang dan memberikan berjuta senyuman.

Sahabat,
Ingatkah kalian sewaktu aku memerlukan kalian?
Kalian hadir dengan memberi sejuta harapan buat diri ini.

Sahabat,
Ingatkah kalian sewaktu aku sedang berdukacita?
Kalian menggembirakan hati ini, hati yang mulai gembira kembali.

Tapi..
Apa yang aku buat untuk kalian?
Apa yang aku buat untuk menggembirakan hati kalian?
Apa yang aku buat untuk memulihkan hati kalian?

Maafkan aku sahabat...maafkan aku. Namun ketahuilah, aku amat menyayangi diri kalian. Terima kasih kerana kalian sudi hadir dan mewarnai hari hari ini kembali.

Tidak akan kutemui insan sehebat kalian selepas ini. Aku amat menyintai diri kalian.

Before 2011 came and 2010 left us, saya nak mintak maaf. Atas semua kesalahan yang pernah saya buat dekat awak sepanjang panjang perjalanan kita bersama. Saya cuma nak awak tahu bahawa saya benar benar sayangkan awak, sahabat/kawan.

*post ni bukan post jiwang. saya tulis dari apa yang saya fikir. tiada aktiviti copy paste sepanjang penulisan saya di atas melainkan saya copy code untuk lagu. saya benar benar ikhlas menyintai kalian.

Coretan hati; Nadaa.
Byee.

No comments: