Saturday, January 1, 2011

Wishes and hope.


Hi.
Every step in my life make me feel more mature.

Dulu aku kecik lagi, masa tu baru darjah satu. Aku tak tahu apa apa pun lagi, tak pandai nak bercouple pun lagi. Bercintan-cintunpantun pun lagi. Tapi tengok lah aku sekarang, ape dah jadi? ROSAK! Kalau kau-orang nak suruh aku jujur, aku nak je putarkan balik masa..aku nak ubah semuanya. Supaya jadi lebih baik. Tapi tengok ape yang aku dah buat sekarang? Teruknya aku.

Kalau lah aku boleh ubah balik semua dari awal, aku akan buat. Tapi sekarang...mane boleh dah. Yang dah lepas tu biarlah lepas, untuk jadikan ia sebagai pengajaran. Kita hidup ni kena lah hidup dalam kemungkinan yang bermungkin. ye kot Sebab tu kita kena sentiasa bersedia.

Jadi, untuk tahun ni. Aku dah besar, dah ade akal nak fikir mana baik dan mana yang buruk. Aku kena buat keputusan yang betul. Tahun ni aku nak UPSR. Aku tak nak keputusan aku teruk, UPSR bukannya boleh ambik dua kali tiga kali empat kali. Sekali je...kalau tu lah keputusan aku, sampai bila bila macam tu. Jadi aku nak banggakan mama n abah.

Penat penat mama n abah hantar sekolah, bayar mahal mahal. I-Allah, aku akan buat yang terbaik. Aku tak rugi ape ape pun kalau aku dapat straight A's. Untuk diri aku jugak, ye tak? Jadi, mulai hari ini aku akan buat yang terbaik dari yang terbaik. Aku kena berubah, aku tak nak Nadaa yang sama. Setiap tahun macam ni, bila nak berubah? Dan aku pun akan cba buat yang terbaik untuk dicalonkan dalam PKP. Ameeeen.

Semoga tahun ni adalah tahun yang terbaik dan yang paling terbaik dari tahun lepas. Biarlah yang dah lepas dan biarlah ia menjadi suatu memori yang mengajar kita untuk menjadi lebih dewasa, lebih matang. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah, PASTI.

And may all my dream come true, on this year.

xoxo
Nadlie

No comments: