Sunday, January 23, 2011

Long post.



Untuk pengetahuan semua. Saya rasa macam tak nak suke sesiapa dah. Menyesal woo. Saya tengah sakit hati dengan 'dia'. Dia buat saya sakit hati. Alah. Kalau saya cakap pun. Awak boleh tolong ape? 'Dia' boleh tolong ape? Saya rasa macam sakit hati dah nak jatuh cinta. Dah sakit hati dah nak suke sesiapa. Dah sakit hati dah nak rasa kasih sayang tu. Sakit hati kan? Yes. Memang sakit hati. Sangat sangat sakit hati. Mula mula bukan main lagi suka. Lama lama dah tak suka. Nty benci lah. Macam ex Nada jugak. Disebabkan abang dia. Nada benci dia. Nada benci family dia. Nada benci adik beradik dia. Harap harap lepas ni Nada dah tak adore sape sape dah. Senang hidup.





Bagi saya. Apa semua benda yang saya buat. Mesti salah. Semua. Saya sakit hati jugak kadang kadang. Kadang kadang tu mals nak fikir. Makin fikir buat sakit hati aje. Ramai cakap saya dah besar. Mean dah dewasa. Oh tak. Tekaan awak semua salah. Saya belum dewasa lagi. Mama cakap saya ni otak macam budak budak. Tak boleh nak fikir lagi. Mama cakap saya sebenarnya tak boleh nak beza lagi mane yang betul dan mana yang salah. Yang baik dan tak baik. Mama cakap saya ni tak pandai nak bezakan semua tu. Oh. Baru saya tahu. Sebab. Tak ade sorang pun yang pandai judge diri sendiri. Kan? Sebab kita nak judge diri sendiri? Jangan harap. Hanya orang je yang boleh judge diri kita. Saya harap saya dapat jadi saya yang dulu. Mama cakap. Mama rindu saya yang lama. Budak yang pandai. Budak yang buat hati mama abah senang.





Kadang kadang tu jugak. Saya ade terfikir nak lari dari rumah. Tapi kalau saya lari dari rumah. Saya nak lari pergi mana? Merempat. Gila? Saya tak nak merempat. Nty saya mesti rindu mama n abah. Walau apa pun jadi. Sekarang. Saya cuba paham. Dan saya mula paham apa yang mama n abah cuba bagi tahu saya. Kalau boleh saya tak boleh nak ikutkan hati sangat. Sebab syaitan atau nafsu dah kawal saya. Saya tak nak tambahkan masalah dalam keluarga saya. Saya sayang keluarga saya. Dua hari yang lalu. Baru saya sedar yang keluarga saya ade masalah. Bukan masalah duit atau masalah ape. Keluarga belah abah n mama. Ade masalah. Yes! Keluarga besar saya. Nama yang lebih tepat, keluarga kembangan saya. Dua dua belah ada masalah. Dengan belah abahnya ada masalah turun temurun. Saya tak nak benda tu diwarisi dekat saya. Saya tak nak. Dekat belah mama dengan masalah yang susah. Saya tak nak mati lagi. Tapi kadang kadang saya pernah terfikir nak mati jugak. Kalau boleh saya nak tekad. Nak jadi budak baik lepas ni. Saya akan betul betul janji dan yakin akan jadi budak baik lepas dapat jumpa Justin. Saya janji.





Kenapa saya serious sangat ni? Saya pun tak tahu kenapa saya serious sangat ni. Mungkin saya terlalu ikutkan nafsu. Mungkin sebab mama abah tak bagi ape yang saya nak. Saya jumpa untuk memberontak. Saya nak apa yang orang nak. Saya tahu yang saya terpengaruh dengan kawan kawan saya. Saya tak tahu kenapa saya pilih kawan. Lagipun zaman sekarang ni, ingat senang nak cari kawan yang baik dan boleh dipercayai. Sedangkan kita pun tak boleh nak percaya diri sendiri. Betul tak? Inikan lagi nak percayakan orang. Sekarang ni ramai yang kawan makan kawan. Banyak je saya dengar dengar cerita. Saya tak nak benda tu jadi kat saya. Nty kawan makan kawan. Lepatu last last kecewa sebab kita dah bagi tahu kawan kita tu semua rahsia kita dekat dia. Kalau boleh nak berkawan tu. Jangan terlalu percaya dekat seseorang tu. Tak mustahil satu hari nty dia makan kita. Istilah makan di sini bukan dia bunuh korang patu masak lemak cili api. Tapi menipu korang. Bagi tahu semua rahsia yang korang dah bagi tahu dia dekat orang lain. Jadi. Jangan terlalu percayakan seseorang.

Saya pun kalau boleh tak nak lah orang terlalu percayakan saya. Saya takut saya jadi macam kawan makan kawan. Saya tak nak jadi macam tu. Saya pun kalau boleh tak nak masuk campur hal orang. Dah tak nak tanya dah korang semua punye rahsia. Ingat senang ke nak jaga rahsia? Nafsu sentiasa ada. Saya tak nak lah jadi orang yang tak boleh dipercayai dah lepas ni. Saya nak jadi seorang yang boleh dipercayai. I-Allah. Saya harap awak semua boleh percayakan saya.



Mintak maaf kalau post ni terlalu panjang. Saya tahu mesti ramai yang tak nak bace kan? Tak ape. Saya tak kesah. Hehehe. Asalkan awak semua rajin lawat sini. Maaf lah kalau blog ni simple and tak ade ape yang menarik. Thanks untuk sape yang dah follow and selalu lawat sini. Thanks sayang.


xoxo
Nadlie

No comments: