Saturday, January 22, 2011

Guess what?


Biee. Saya nak jumpa awak sayang. Saya nak sangat jumpa awak.


Saya ade something nak cerita ni. Guess what? Saya mimpi semalam. Mimpi yang indah. Sangat indah. Biee. Mesti awak nak suruh saya datang jumpa awak kan? Sebab tu lah awak bagi mimpi tu dekat saya kan biee? Biee. Saya janji. Saya akan datang jumpa awak biee. I-Allah.

------

Masa tu Nada tengah beratur nak beli tiket Justin. Masa tu ade kawan Nadaa teman. Sophia and Nurin. And mase tu pulak. Ade sorang pak guard tu jaga line kiteorang tu. Dekat tempat yang Nada nak beli tiket Justin ni. Tepi tu tempat kereta api. So sesak gilavavi lah kat situ.

Nada pun tanye lah pak guard tu macam macam. Tiket yang Justin tu ade tak yang RM400++ tu. Ke dah sold out? blablabla...
Patu tanye lagi dia. Bukan ke tiket RM400++ tu ade tinggal beberapa seat? Vowdoh nye pak guard. Tak jawab sepatah ape pun. Bajet macho ah tu. Sepak kang baru tahu.

......

Sophia; Nada. Kita kena balik lah. Mak kita ade masalah.
Nada; Ok. Kim salam kat mak. Thanks k ;)

......

Seterusnya...

Cik; Ye dik. Adik nak beli tiket yang mane?
Nada; Saya dengar tiket yang RM400++ tu belum habis. Betul ke?
Cik; Sekejap ye dik. Saya tengok jap.

......

Cik; Beruntung adik. Belum habis lagi.
Nada; Betul ke ni kak? Serious ke ni?
Cik; Ye dik.
Nada; Ade berapa seat kosong tu?
Cik; Um.....tinggal satu je dek.
Nada; Oh. Sekejap ye.

*fikir; kalau ade satu je seat. tak kan nak pegi sorang sorang?


Tiba tiba ade sorang mamat ni memotong. Patu dia blah dari kaunter tu.

Nada; Tak ape lah cik. Saya ambik tiket RM400++ tu.
Cik; Sory dek. Lelaki tadi tu dah beli.
Nada; o.O!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan saya yang mintak dulu. Kenapa akak bagi dia dulu?
Cik; Maaf dik. Dia paksa akak untuk bagi. Sory sangat sangat.
Nada; VOWDOOOOOOOOOOOH!
Cik; Seat RM300++ ade lagi dik.
Nada; Tak ape ah. Lain kali kalau nak kerja tu biarlah adil. Vowdoh!

------

Abah; Kenapa ni Nada? Kenapa nangis?
Nada; Nada baru je nak beli tiket Justin tu. Tiba tiba ade orang ambik. Sakit hati. tsk tsk ;'\
Abah; Sekejap ye.

......

Abah; Nah. *sambil tunjuk tiket Justin.
Nada; Terima kasih abah. Bila abah beli?
Abah; Baru je. Abah dah cari tiket RM400++ tu. Tapi habis. Abah dapat beli yang RM300++ je. Tak pe eh Nada?
Nada; Tak ape bah. Asal Nadaa dapat pegi. Terima kasih abaaah! <3>*hug

------

Abah; NADAA! BANGUN DAH PAGI. SOLAT SUBUH!
Nada; hah? Nadaa kat mana ni?
Abah; DEKAT BILIK NADAA LAH. MENGIGAU APE?
Nada; eh. bukan Nada patut pegi concert Justin ke?
Abah; JANGAN NAK MENGARUT. SOLAT SUBUH CEPAT.
Nada; *pelik. Abah. Nak pegi concert Justin boleh?
Abah; TAK PAYAH NAK MENGADA-NGADA.
Nada; hurm...ok ;'(

bersambung...

No comments: