Tuesday, March 13, 2012

Menghilang

Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillah saya dah selamat sampai Malaysia :') Sebab tu lah blog kosong aje tak berupdate lansung. Kan saya dah kata. Hehehe. Aip! Saya dah kata jangan rindu saya kan. Tapi ade jugak yg rindu. Hehehe. Terharu tau...........terima kasih. Nah love sorang satu ♥♥♥♥♥ Hihihi.


Eh jap! Saya pergi mane? Menghilang tetiba en hahaha. Okay sebenarnye nada pergi buat Umrah, alhamdulillah untuk kesekian kalinya lagi. Terima kasih mama abah sebab bawak kitorang semua sekali lagi :* Much love hihi. Tapi sebelum pergi Madinah dan Makkah. Kami melencong/melancong ke Mesir dulu. Wuuu


Mesir: Bandar yang sibuk dan berhabuk. Yang orangnya ramai. Yang orangnya tak reti nak sabar lepastu pengotor. Suka bunyikan hon even jam. Tobat pasni dah tak nak g Mesir dah.


Saya sebenarnye kaku tak tahu nak type ape ni. Kaku. Dah lama dah tak pegang keyboard laptop ni. Tapi yeay masih tak kekok untuk type :D Hehehe. Saya rindu nak type laju2: like a boss B) Muahahaha. Oh oh pastu saya dah edit blog. Lawa takkk? Okay tak? Hehe penat tau saya edit ni. Lagipun memang nak edit ah sebab dah rimas tengok blog lama tu. Kosong aje, sesuai lah dengan lagu dalam tu sekali kan. Kosong-kosong aje hahahaha. So here, ni warna favorite Izzah Sofia :D Hihi.


Saya cool sebab saya kemas baju sehari sebelum pegi. So maksudnye besok tu nak pergi umrah, saya kemas malam tu. Woot, saya hebat hahahaha. K. K. Saya pun macam watlek je lah en haha cool nyewwww. Petang tu before balik sekolah nada jumpa _________. Tet! Nama dirahsiakan hahahah okay what eva. Wajib okay jumpa dia :3 Muahahaha K.


Tapi cam tah pape sikit sebab jumpa pastu senyap je tak cakap pape haha cool kan weh? Hahhaa. Pastu boleh pulak dia buat lawak kat situ. Mentang2 la saya ni pendek.............. Takpe en awak.. hahaha K. Lepastu tak lama pastu abah datang. Suddenly jadi sedih..yang tak nak nangis ah. Wakpe nangis kat situ. Malu i tau :p Pastu peluk cium muah muah dengan Mun, Izzah Sofia, Hasya :') Take care korangg!! Skrg ni pun merindui ha ni. Dgn anis sekali..dengan anis sempat salam je. Oh, haritu nada mintak abah ambik sbb nak jumpa dia muahahaha K pastu nak jumpa kawan2 lagi sume2 tu. Seb baik abah ambik lambat sikit~


KLIA-pergi
Balik dari sekolah tu, cepat2 mandi dan siap2 nak pergi. Check2 ade barang yang tinggal tak ape sume. Lpstu gosok tudung bla3. Tu pun dah lambat sebab ade orang tu sempat lagi online. Haha pastu rushing2 dan masuk kereta cam sardin -.- Sebab beg banyak sangat :p Lepastu kereta pulak tak muat. Ha, abah kena beli lori ah pasni. Okay tak bah? Muahahahahah *gelak sopan* lolll


Sampai sana lebih kurang nak dekat maghrib kalau tak silap. Macam 6 lebih la. Abah sebenarnye nak sampai pukul 6 cemtu sebab kalau nak pergi luar negara kan kena sampai 3 jam awal. Er..tak ingat ah flight pukul bape tapi yang pasti naik EgyptAir. Why? Sebab singgah egypt~~ wuu



Ha, lupa nak bagi tau. Nada dengan fmaily ikut travel Andalusia :D Biru kuning biru kuning okayy. Haha menyerlah sungguh warna beg kami. Walau dimana-mana sekalipun kami berada. Cewah ayat. Hehehe. Lepas dah keluar dari kereta tu, fiuhhh rasa segar. Baru dapat hirup udara yang nyaman hahahha.

Terus bawak turun barang dari kereta, nada gi ambik trolly pastu terus masuk dalam. Cari kat mane tempat nak check-in tu pastu terus check-in. Dapat paskad dan jugak passport. Lama jugak ah duduk dekat situ. Pastu andalusia bagi makanan, biskut tiger, gula2 dengan air kotak. Settle sume2 tu. Pergi dekat satu tempat kat Klia tu, ade taklimat sikit tapi kitorang lambat sampai tak tahu nape hahahha. Pastu dengar2. And then dah settle tu terus gerak pergi makan. Wuuu lapar~

Sekarang ni pun saya tengah lapar ni, belum makan lagi. Jap nak makan dulu. Jakgi sambung...

Alhamdulillah, dapnye makan nasi :3 Lauk ayam masak merah wuwuuwuw. Sape masak ni? Dap angat2. Hahaha tapi kenyang dah tokleh nak tambah lagi. Kalau tambah nty berat badan pun tambah. Wargh!! Saya semakin gumuk sekarang ni......................T____T

Lepas makan ape semua pergi solat. Sebelum pergi surau pergi tandas. Masa tu kan, mama dengan kakak masuk tandas pastu nada jaga beg. Lepastukan..................nada menangis. Okay memang nak bagi tau pun. Haha. Sebab teringat kawan2. Teringat dia. Hihi. Padahal baru je jumpa petang tadi. Atoyai..acano ni. Pastu saya pun terfikir, cakap dalam hati sorang: "Haih, belum sampai mekah pun lagi. Baru kat malaysia weh, kat Klia baru. Dah nangis. Dah rindu. Dah sedih cani. Kalau kat sane nty cane?"

Ini berat. Pasti perjalanan kalini akan terasa begitu lama. Aduh

Lepas solat pergi masuk dalam tempat menunggu. Kitorang lambat sikit so masa masuk tu tak tunggu lama sangat pun. Dalam 5-10 minit macam tu. Terus masuk kapal terbang. Dalam hati terfikir, harap2 la dapat kapal terbang yang ade tv kat depan. Takut takde tv je. Tapi mama kata mustahil lah perjalanan jauh cani takde tv kan. Merepek lah gitu kan. Dan cenggg....

 Hambek! Lagi canggih dari dua tahun lps nye. Alhamdulillah :D

Touch skrin okayyy *tangan kat dada mata ke atas*


Remot dia pun lawa weh. Semangatnye saya sampai tangkap gambar.

Saya duduk dalam kapal terbang 8 jam. Asyik tidur je. Makan tidur makan tidur. Bangun bila nak makan. Pastu tidur balik. Waduhhh, pastu main game kejap. hahahahaha memang gumuk lah ceni T___T Sedih nye sampai diperlakukan gini. *tiba

Dalam tu kan boleh seat chat lagi, so means boleh chat dengan kerusi2 lain dalam kapal terbang tu. Just invite je orang tu dengan type dia punye seat number. Hahahha hebak tak? :p Pastu nada main2 dengan abah hahaha last2 kena decline. Cis, hahahahha

NADA DUDUK SEBELAH TINGKAP MASA TU :3 Huhuhu. Lollll tapi seram lah jugak sebab time kapal terbang tu nak pusing. Woahh, nak nangis je T__T Seram. Time naik tu pun. Time ade angin kuat ke ape. Kapal terbang tu bergoyang. Hahaha, muhammad la jadi mangsa. Sape suruh duduk sebelah aku. haha k

Lepas satu jam naik tu dia makan makan. Lepas makan tu dia bagi satu beg. Dalam tu ade macam2 ah, ade berus gigi, ubat gigi, earphone, stoking, dengan yg tutup mata tu.


Lepastu kapal terbang pun sampai. Eh! Ingat dah sampai cairo, ghupanya transit dekat Bangkok. What? .__. Oh haha patut lah sebab nak pergi Cairo kan 8 jam gitu. Ni kejap je dah sampai. Macam: eh! Asal lah pulak singgah Bangkok. Atoyai..bahasa dia pulak tu hahahah kelakar je~ Lepastu dah check ape2 sume tu scan sume tu kakak nak cari buku sebab nak baca. Pastu masuk satu kedai buku tu. Saya jumpa satu buku ni. Nada nak beli tapi mama dah bayar dah so tak sempat. Lgpun takde tukar duit bangkok tapi boleh je pakai duit Dolar T___T Tapi mama kata tu nak simpan untuk benda lain. Hm so kfine, abah dah janji nak beli online pastu nada pun dah search dengan ebay.com. Hehehehe


Buku 'KEEP CALM and CARRY ON'.

Buku tu kecik je. Kenapa saya berminat nak beli? Sebab dalam tu macam banyak kata2 semangat and before this Nada bukak tumblr asyik nampak Keep Calm and blablabla. So rasa nak beli sangat!! Hehehe. Abah pun okay je. So, lampu hijau!! Muahaha :p

 
Lepastu terus pergi tempat menunggu tu and sebelum sampai tu kan. Guess what i saw? Komputer. Ya, komputer. Yang boleh online. FREE!!!!! Pastu nada terus pegi situ online facebook and hantar pm dekat dia. Cakap dekat Bangkok ni. Hehehe. Rindu weh............ rasa.nak.nangis.tau.tak.

Lepastu dah tu mama suruh cepat2 sikit sebab nak masuk dah ni takut lambat. Abah pun tunggu lama. Hehe sorry bah :D *tunjuk gigi* Lepastu dah sampai tu tunggu ah kejap. Suddenly....Tok Guru Hadi Awang kalau tak silap. Dia ade sekali. Abah dan mama begitu teruja hoho. Pastu terus ambik gambar :3

Yang pakai kopiah merah tu lah :) Hehehe.

Family kitorang :D

Saya suka gambar ni tapi masalahnye, kabur..



Masuk flight balik. Saya begitu bosan. Wargh, tengok cerita baby looney tu. Sebab dia comel. Pastu dengar lagu. Makan tidur makan tidur je keje. Bosan. Dah lah penat tidur. Haih...bila la nak sampai Cairo ni. Lamanye......................................cepatlah sampai T__T

------

Ye, cerita saya untuk kalini belum habis lagi. Ni belum masuk Cairo, Madinah dengan Makkah lagi. Sebelum tu, saya nak tanye betul2. Ade sesiapa ke yang sanggup baca sampai habis cerita ni? Kalau takde saya tak nak sambung dah cerita ni. Ade sesiapa yang berminat ke?

4 comments:

Sarah said...

Nak nak! Rindu Yada Nadaaa hahaha :'D

fashiha radzi said...

akak berminat! Muehehe

Nada binti Badrul Hisham said...

@Sarah: Hehehe. Insyaallah nada update lagi :*

Nada binti Badrul Hisham said...

@Fshha Rdz: Okay akak nty nada update lagi <3