Thursday, March 15, 2012

Menghilang (part 3)

CITADEL OF SALAH AL-DIN
Kitorang naik bas lepastu bas bergerak pergi tempat Salahuddin Al-Ayubi pulak. Kan ade cerita yang pasal Salahuddin bina tembok besar sepanjang kawasan tu kan. Ye, memang ade. Masih kukuh dan utuh dan binaan itu sangat tinggi dan terlampau besar. Membuktikan bahawa beliau seorang panglima perang yang sgt hebat. Tidak salah lah kalau dia dijadikan sebagai rolemodel :)


Tiket masuk. 50 L.E. (pound) bersamaan dgn Rm25. Bahagi 2.

Sebahagian dari tembok besar yg utuh itu.

Can you see there?! Me holding my father hand, sweet kan? :p

Mereka kreatif.



kalau tak silap, blkg tu masjid Salahuddin.

Ni masjidnya, lawa kan? :)


Ade satu lagi.



Lepastu kitorang masuk dekat dalam satu masjid (dalam gambar atas ni masjid tu) yang ade tulis nama2 para sahabat. Tak ingat ape nama masjid tu. Masuk sekejap lepastu dia cerita2 lepastu keluar balik.

View dalam masjid tu. Haha pahal aku dgn adik excited sgt dongak tu?
Gambar ni seriously berlakon ._____.

Lepas dah keluar dari masjid tu kitorang pergi dekat satu tempat ni view dia nampak seluruh Mesir. Tapi tak delah sampai semua, but still..nampak lah kawasan2 perumahan dekat bawah tu. Sebab tempat ni kan tinggi. Yang tempat Salahuddin Al-Ayubi ni.

On the way tu kan ade penjual2 ikut kitorang, diorang cakap ape tau?

"Malaysia cantikk!! Malaysia bagus!!"
"Malaysiaaaaa!! This is not haram!!" *sambil tunjuk2 barang yg diorang jual*

Whoah. Malaysia memang cantik pun kannn? :3 Bagus jugak? Atototot, nah ambik 1 pound *hulur 1 pound* Ahax~! Mereka mendoakan kita okayyyy. Amin ya rabbal alamin :)

Otw nak pergi kat view tu.

*ehem* Mari saya terangkan kenapa gambar itu sebegitu rupa......*ehem* Sebenarnye saya ni takdelah pendek mana sampai gambar pun jadi macam tu T___T Tapi itulah hakikat. Uhux~! Ha! Jgn nak ckp aku gedik pulak buat mata cemtu .___. Ade matahari ah...........cenggg

Ni lah view tu :D Lawa kannnn!!

*ehem*

Omomo!! Suka gambar ni :D ok..........

View masjid Salahuddin dari tepi.


Nak balik dah.



Again...saya takde dalam gambar sbb saya yg tangkap.

Bye :'(

PASAR KHAN AL-KHALILI
Lepas dah naik bas ape semua2 tu kitorang gerak pergi Pasar Khan Al-Khalili. Whoahhh!! Tempat dia serious gua cakap.....sangatlah sesak. Fiuhh *lap peluh* hahahah. Barang kat situ murah2 lah jugak. Ade yang mahal. Nada beli t-shirt cotton dkt situ sebab nak balas dendam sebab semalam kan tak dapat beli dkt kedai cotton yang mahal sangat tu T___T Nada pun ingat nak beli pashmina tapi pashmina dia pun lebih kurang 70 pound gitu. Ah sudah........

Pasar ni dekat dengan Universiti Al-Azhar. Betul2 sebelah. Tapi jauh sikit ah.

Samapi2 tu nampak ade org bawak roti cemtu. Cool kan? :D

One of kedai yang jual pashmina.

Mama suruh focus pada mint ok, bukan org.

Lagi satu.

Lepastu dah jalan pusing2. Nampak ade satu tempat ni jual buah. Ade strawberry weh!! Jgn terkejut ok. Haha, ok takde sape pun terkejut. Okfine. Sorg je dtg sume serbu haha, kelam kabut penjual tu. Dah lah tak reti ckp inggeris. Punyalah susah nak beli. Nasib baik ade Ust. Ikmal Zaidi. Yup, yang jadi cikgu kat Imam Muda tu. Omomo, jeles tak!?? Haha bye.


 



Otw nak balik dah ni. Tgk dkt tgn i ade pgg t-shirt :p

Lepastukan, dah naik ah bas. Suddenly nampak menatang ni;

Seriously.. ni mmg menatang pun. Diawet kot o.O Y'knw org mesir..

Sebelah tu masjid cucu Nabi. Hassan or Hussin not sure.
Yang kepala dia kena sepak jauh tu.

Lama weh tunggu dalam bas sebab cik Dah tak naik2 lagi hahahha semua risau takut sesat ke ape. Suami dia dah nak nangis dah :p Hehehe. Last2 jumpa jugak. Tapi! Sementara tu kan, ade orang jual anak. Jeng jeng jeng .__. Ini sudah melampau wahai orang mesir.


Tu ha baby tu, dah ah tengah tidur. Okay sebenarnye bukan jual anak tapi dia bagi dekat orang anak dia. Lpstu dia mengharapkan ade orang akan bagi duit dkt anak dia so dia boleh lah ade duit. Tak patut betul lah diorang ni. Teruk sangat2. Haih. Sabo aje lah.

Lepas cik Dah dan gengnya dah sampai kitorang gerak. Bas tu gerak laju2. Pergh, nak cepat sebab polis dah marah, tokleh tunggu kat situ lama2. Haih.. okay lpstu balik ah. haha

keesokan harinya

ALEXANDRIA
Yea! Benda yang kami semua nanti2kan. Alexandria :3 Tempat yang paling lawa lah dekat Mesir, but stil.. orang dia pun macam *ehem* Kat situ tempat dia lawa, banyak pokok2 :) Tapi perjalanan jauh dari Kaherah (cairo) tempat kitorang duduk tu ke Alexandria. So, hari ni kitorang keluar awal. Sarapan pun awal. Semua nya awal lah yang penting :D

Mine hahahhahahaha banyak kan hahahahhaha


Lepas dah habis makan tu kitorang pergi lah dekat lobi lepastukannnnnnnnnn nada nampak muhammad dgn adik tengah main2 dekat luar. Nada pun join lah. Pergh! Sejuk yang amat....Allah je tahu sejuk dia cane. Hm tak tahan weh.. haha k bukan tu nak cerita. Tapi memang sejuk gila ah kat luar tu sebab dalam pukul 6 lebih nak dekat pukul 7 pagi time tu. And guess what? Bila kitorang tiup angin macam hembus nafas tu kan, keluar kot asap!!!!!!! Jakun weh, jakunnn~~

Lepastu ambik lah kamera nak tangkap gambar. Kot2 lah nampak asap tu ke kan. Hahahaha, ohsem weh :p Hahahhahahahaha K

Hodohnye muka aye~~ 

Macam orang yang tak betul je........

Adik pun nak try haha, sudahlah...tak jadi pun T__T

Tak lama pastu, semua dah ade. Kitorang pun naik lah bas :) Yey! We're going to Alexandria. Perjalanan lebih kurang 6 jam macam tu. Sebab tu bertolak awal pagi :) Tak sabo!!

Cermin yang aku pgg tu dah pecah dah hahahahaha

Dalam bas aku makan je, dengar lagu hahahaha. Dan benda yang paling sedih.......aku tertinggal phone aku dekat dalam bilik hotel. Mula2 takut tau hilang tapi alhamdulillah tak hilang. Kenapa sedih? 1. Takleh dengar lagu. 2. Aku tinggalkan dia. Aaaaaaaaaaaaaaa ok bye

Belum bye lagi ah cite belum habis hahahah. Ok pastu dalam bas tu memang lama lah en. Aku tidur bangun makan tidur bangun makan. Pergh, gumuk suda.....pastu berhenti dkt R&R.


 Sejuk nak mati.....aku dah nazak dah....



Mane tak sejuk......temperature dia weh, tengok ah!


Tak tahu knp, suka gambar ni ^.^

Ni. gambar. perasan. comel. pui

Lepastu naik bas balik sebab belum sampai lagi. Nak dekat dah. Daripada R&R ke Alex lebih kurang 2-1 setengah jam kot. Nada tidur sekejap. Dan kami dah sampai, yeyy!!


Dekat Alex ni ade pantai/laut. Lawa :) Lepastu kitorang masuk dalam satu tempat ni. Lawa sangat2! Ade banyak istana lama dekat situ. Lawa tempat dia, banyak bunga2. Ha! Tempat tu lah yang nada kata lawa tu. Yang ade bunga2 ape semua tu ^.^




Comelnya adik saya, uhux~!

"Nada2, ambik gambar yusud tengah lari."



Saya rasa dlm gambar ni saya comel, ok senyap ok bye
Oh...yusuf sempat interframe T__T cis

Saya nak mintak maaf kalau entry ni dan entry yang seterusnya ada gambar saya yang bajet-comel padahal tak comel pun sebab ramai lagi orang yang comel dekat luar sana tu. Saya nak mintak maaf sangat2. Kalau tak suka atau kurang senang atau benci dengan gambar2 saya. Saya mintak supaya jangan teruskan baca. Ditakuti korang akan muntah dan demam selama 3 hari. Kalau benda tu betul2 jadi, jangan salahkan saya.

One of the castle, boleh zoom kalau x nampak.

Lepastu kitorang naik bas dan keluar dari pintu yang kitorang masuk tadi lepastu pergi dekat tempat yang dekat dengan pantai tu. Sejuk sangat2!!!! Saya tak tahan.............




Mrs. Puff :D

Lepastukan.......................saya nampak ade orang jual gula2 kapas. 1 pound je (50 sen). Saya nak! Pastu cakap dgn mama. And mama belikan :3 Mula2 makan satu. Tak puas..last2 beli 3.

Tu ha! Yang plastik biru tu.

Duit 1 pound :D

Yeay! I bought it.

Mula2 mama nak beli benda ni, patu tak jadi sbb mahal. 1 tu 1 pound, kecik gila kot kuih dia. Tak berbaloi kalau beli. Ni ha;


Family potrait :D


Saya rasa saya comel ok bye

Lepastu abah nak minum syai, pergi lah dekat satu tempat ni. Eii!!! Menyampah gila dgn mamat tu. Dah lah pengotor. Lpstu charge daun mint tu satu gelas 1.5 pound. Teruk betul. Mula2 cakap tak charge. Lepastu marah2 aku pulak sebab ambik gambar dia. Puihhhhhhhh

Tu ha mamat tu. ei

Yang abah tunjuk tu daun mint.


Lepastu nada dengan kakak jalan2 lah kat situ borak2. Pastu time nak naik bas tu nada dengan kakak nampak Ustaz Ikmal tengah borak2 dgn abang2 & kakak2 yang belajar kat situ. And we take pic :D

Pakcik yg tgh yg pakai speck tu bukan eh.


Lepastu kitorang naik bas dan pergi makan. Yeah.

 
Baru lps turun bas, nak makan!!

Lepas habis makan tu, nampak pakcik2 ngan makcik2 serbu satu kedai buah lagi. Hahaha, i pun join je. Join ambik gambar ._____. *fuyoh i hahahhahaha



Bye, nak balik dah

Duduk lah dalam bas tu dengan sangat lama. Sekali lagi...................................pastu stop dekat R&R lain pulak. R&R ni sebelah R&R tadi. You know what i mean? Good.


By me. Biar takde dslr asal reti guna, yeah

Hahahahhaha!!! Tak sempat buat peace T__T


Ok ni betul2 nak balik dah. Bye..................

Sampai hotel malam. Masuk2 bilik otel je terus tidur. ZzZzzzZzzzZZZzzZ, besok nak pergi Madinah pulak. Atoyai...beg tak kemas lagi. Ha lantak pi, tidur je hahahahahahhahaha bye

keesokannya harinya

AIRPORT CAIRO
Betolak pukul berapa tah tak ingat tapi sampai lebih kurang pagi nak dekat tengahari padahal flight petang. Pukul 3 macam tu kot kalau tak silap. Memang takleh nak awal lagi kot sampai. Haih...........
 




Sementara tunggu beg nak masuk dalam. Lama kot!!

Kitorang punya yang ke Madinah tu.

Sebab lama sangat tunggu kitorang pun pergi solat.

Abah mama kata macam dekat Dubai :D

HAHAHAHAHA excited sgt


Dan saya beli ni :> *kening* 7 pound .____. Murah lah jugak.

Jap weh nak berlagak jap hahahahahah, dekat rumah aku kan banyakgila mama beli KitKat sebab mama dah janji balik Malaysia nanti nak belikan Nada KitKat banyak2 hahahah tq ma :*

Lepastu beg dah masuk semua2 tu kitorang pun naik flight blablablabla. Masuk kat dalam tempat menunggu tu ape semua. Haha ok fine belum naik flight lagi. Fine T___________T

Ok skrg dah naik flight hahahhaha what eva. Ni jalan cerita aku, skati ah heheheh :p Ok pastu kat dalam kapal terbang tu aku duduk belakangggggggggg sekali dan hujunggggggggg sekali belah kanan. Yeah ohsem nya saya hahahahaha K









 
Saya rasa gambar ni muka saya macam kak Sarah Azzn.

Dan tiba2 ada khabar angin yang tak sedap masuk dalam telinga saya. Saya panik. Saya tertanya-tanya. Eh betul ke? Abah, betul ke? Mama, betul ke? Ape yang jadi? Macam mane boleh jadi macam tu?


Dengar cerita dua beranak ni tak boleh ikut pergi Madinah. Kenapa? Apa yang jadi? Apa salah diorang? Diorang dah dapat naik flight belum? Kenapa kastam tak lepaskan diorang? Betul ke diorang tertinggal? Atau diorang dah naik kapal terbang. Hm...

Satu je yang aku tahu, doa'.

"Ya Allah, permudahkan mereka. Insyaallah diorang selamat. Dah naik kapal terbang dah kot. Entah2 ade dekat depan. Alah...tunggu sampai Madinah la."

Ape yang jadi sebenarnye ni..................................Ya Allah.

No comments: