Sunday, April 15, 2012

Birthday party Hafiy n_n

Assalamualaikum. Alhamdulillah, hari2 yang saya lalui semuanya penuh dengan kegembiraan dan seronok sangat2. Alhamdulillah, Allah masih lagi pinjamkan mata hidung mulut telinga kaki tangan untuk saya gunakan lagi untuk hari2 yang seterusnya. Allah masih pinjamkan mama abah untuk saya, keluarga dan kawan2 yang selalu ade disisi saya. Cikgu2 yang mengajar saya tanpa jemu walaupun macam dah jemu sebab kitorang nakal sangat. Ape2pun, terima kasih ya Allah. Walau untuk satu tarikan nafas. Walau untuk satu kerdipan mata. Kadang kita lupa, benda yang seremeh remeh benda itu juga satu nikmat. Satu perkara yang perlu disyukuri. Ade orang yang tak mampu nak kelipkan mata. Sebab dia sakit. Kadang kita terfikir, kenapa Allah uji kita dengan ujian yang terlalu berat ni? Kenapa Allah ujikan kita dengan ujian yang sangat seksa ini? Kenapa? Ade perkara yang perlu kita ingat, Allah tidak akan menguji kamu dengan perkara yang tidak mampu kamu menanggungnya. Pasti, ade hikmah dibalik setiap yang terjadi. Kadang ujian yang Allah uji pada kita tu tak berat mana pun. Tak payah mana pun, Allah cuma nak try test cuba uji tengok sejauh mana iman kita. Sejauh mana kita ingat pada Dia. Masa kita luka dekat kaki sebab main bola, kita sakit. Sebenarnye ade orang yang ujiannya lebih teruk dari kita. Dia kemalangan jalan raya, dia terlantar dekat hospital. Dan kadang sebenarnye orang yang terlantar dekat hospital tu, ade orang yang lebih teruk ujiannye yang Allah uji. Ade orang yang dia tahu, dia mampu hidup untuk sehari sahaja. Jadi, kita sepatutnya mensyukuri atas setiap apa yang Allah beri pada kita. Insyaallah.

Sekadar renungan bersama. Nasihat untuk yang lain dan diri sendiri juga. Tegur saya jika saya buat salah. Saya bukanlah sesempurna manusia. Saya juga punya salah silap. Minta ditegur kalau saya ade buat salah pada masa akan datang. Tegur jika saya terlupa.

------------

Semalam, hari sabtu hasya jemput kitorang (saya, izzah sofia, mun [tapi mun tak dapat pergi], izzati, aqila, izyan, shahira, siti sofiyah, anis, izyan) pergi birthday party adik dia lepas tusyen sabtu. Semalam memang ohsem sangat sangat sangat yang teramatt!!! Kitorang macam buat reunion semula jugak hahaha. Nada, anis, dengan izzah sofia tumpang hasya lepas habis tusyen sabtu. So maknanye terus pergi rumah dia lepas habis tusyen sabtu. Yeayy!!! :') Sampai2 rumah hasya, Anis terus baring atas kati, lepastu nada dengan izzah berebut nak ambik ipad dia :p Last2 izzah ambik dslr dia and me holding her iPad. Yeayy. Memang seronok sangat2, sebab masing2 pegang gadjet yang hasya ade hehehehe. Ok yang kaya hasya ye.


Tamak haloba nya hakoo0o0OoOoo0O0O00ooo.

Ya, we're girlssss. Gossipss :p


Lepas semua dah datang. Dah borak2. Dah main dengan kucing Hasya, nama dia Felofa. Comel kucing tu dan bulut dia sangat lebat dan saya tak minat kucing -_______________- Saya tak minat kucing sebab saya takut nanti kucing tu cakar saya bila saya pegang dia. Lepastu ei macam..ah takde, saya tak suka kucing jugak. Izzah sofia eksaited sangat bila jumpa Felofa tu. Hahahhaha, hakooOoo0 tak minat kucing. Ok lepas dah borak2 bla3 bla3 bla3 semua. Dah main gadgjet2 hasya :p hehehe, pastu kitorang pun nak keluar jalan pergi taman dekat kawasan perumahan tu :)

Bersiap.

n_n



Lepastu nak jalan dari rumah hasya ke taman permainan tu sangat jauh. Jauh lah jugak, takpe2..boleh membuang lemak2 yang ade dekat badan. Homaigod hahahhahaha. Eh, betul pe? :p

Dunno why, me so excited. wif hasya :D

Me with Izzati_Mj :D

Izyan, kita comel kann?!! Hahhaha

Bye

Tak boleh dinafikan lagi........anis comel rupanya


Me holding Siti Sofiyah's camera :)

Yeay, itu diaaaaa

Oh, kitorang jalan sampai luar sana..pastu patah balik T_T

Memula anis ajak keluar sebab dia kata dia nak belanja kitorang semua makan aiskrim, tapi bila dah sampai luar tu tak jumpa pulak dah kedai aiskrim ke pape ke. Time tu hujan renyai2. Pastu masa nak patah balik tu, hujan dah start lebat dah. Izzati pulak, perut dia meragam. Dia sakit perut. Masa nak patah balik tu nada jalan dengan Izzati, teman dia. Nada dengan Aqila teman dia. So kitorang jalan lambat sikit ah sebab Izzati dah tak tahan sangat2. Dia kata dia sakit perut. Ah what ever lah. Pastu dah sampai rumah hasya, masa tu hujan dah lebat dah. Sampai2 je terus makan sebab makanan dah sedia sebab masa kitorang keluar tu makanan belum sedia lagi. Dia tak hidang lagi sebab tu lah kitorang keluar jap pergi taman dia. Dekat taman tu ade ambik gambar tapi gambar tu dekat kamera Hasya. Nanti suruh hasya update blog dia :) Lepastu kitorang makan kambing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sedap weh :')

Ok pastu dah blablablablablabla. Kitorang naik atas bilik hasya jap, pastu turun balik. Pastu kitorang ambik gambar dekat cermin besar dalam rumah hasya tu. Pastu tiba2 abang Siti Sofiyah call, dia kata dia dah sampai dah. So hasya bagi tau mak dia, pastu mak dia suruh tunggu jap. Nak potong kek dulu. And guess what, kek dia lawa weh :'( Nak menangis hako0oO, Manchester United pulak tu. This;







Bday boy yang hensemmm :D


Doa.

Happy family..ever

Lepastu, masing2 berebut nak ambik patung dekat cake tu :p

Hahahha, gua dapat penjaga gol; khairul fahmi. Eh? :p

Lepastu siti dah balik pastu buat kerja masing2 ah kitorang. Layan instagram ah banyak. Pastu ambik2 gambar. Izzah update blgo dia, gua main ipad hasya. hahahah, ambik2 gambar guna Instagram :p Pastu upload gambar dekat facebook. Yeah, kitorang kan ohsem~~ hahahha

Izzati sibuk nak buat twitter dengan Instagram hahahha. Anis pun dah buat Instagram, izzah sofia pun. Aqila pun!! Yeay sukanyaaaaaaaaaaaaa :D Nanti korang upload gambar banyak2 tau? :) Lepastu kak Ulin mesej cakap yang dia dah sampai. So kemas2 barang, and then gerak g Tutti Frutti :) Anis belanja. Hehehe, best sangat!! Aku punye yang paling mahal hahahah, nak wak cane orang dah belanja kan? Aku punye berat sbb topping letak banyak sangat buah hahahaha. Rm14 bape posen tah. Izzah dengan Anis punye, Rm13 bape posen. Yeay, tahniah anis ;) hahahha

Kiri sekali; Anis. Tengah; Izzah. Kanan; Me :)

Ni dah separuh makan dah ni.

Lepastu borak2 dengan diorang dalam kereta serious macam orang yang dah tak kenal ape tu erti dunia dah. Astagfirullahalazim T____T Kitorang gelak gila2 punye kaw2 punye holiau lah. Macam2, pastu Abang mat (pakwe kak ulin, kak ulin yang ambik nada) mengaku yang dia ni Perdana Menteri lah ape lah hahahha. Tak leh blah betul. Pastu izzah cerita macam2, anis pun hahahah. Memang best :')

Lepastu hantar izzah balik, sampai sesat2. Lepastu bila dah hantar izzah balik tu, sesat dekat satu lorong yang peh, memang gelap dia nauzubillah...aku suruh anis tutup mata. Hahahhaha. Pastu masa nak hantar Anis balik pun jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sangat..lebih kurang dekat dengan rumah aku la tapi Abang Mat tu tah la dia pegi pusing2 jauh gilaaa. Last2 sampai. Bila diorang dah balik. Me? ZzZzzzzZZ dalam kereta lah ape lagi. Ngantuk kot, penat satu hari gelak2 dengan diorang sume. hehehehehhe

Ape2 pun, saya suka semalam. Suka sangat2 :) Hasya, nanti ajak lagi tau? :p

4 comments:

Izzah Sofia said...

Kita macam malas je nak update. k, tengoklah nanti

sya said...

Hahaha nak ke datang lagi? :p

Nada binti Badrul Hisham said...

@Izzah Sofia: Kan izzah dah update :)

Nada binti Badrul Hisham said...

@syahshm: MESTILAHHHH!!!!!