Wednesday, July 18, 2012

Sebulan lagi

Aku janji post kalini takkan panjang dah.

Ok, sekarang bukan masalah sebulan lagi untuk puasa. Tidak sama sekali. Sebab? Sebab lagi 2 hari je nak puasa. What?!!! 2 hari?!! Haah, 2 hari. Betul ke 2 hari lagi?!! Ye betul. Jangan nak terkejut sangat plis3 haha. Sebab memang kita dengan Ramadhan dah dekat sangat dah ni.

Allahumma ballighna ramadhan. Allhumma ballighna ramadhan. Allahumma ballighna ramadhan.

Doa2 lah supaya kita semua dapat tempuh Ramadhan kalini dengan penuh kesabaran. & supaya kita dapat lwn segala nafsu2 yang jahat yang bakal menguasai diri kita sebab syaitan laknatullah tak lama lagi dah nak kena gari dah. Padan muka dia! Mesti dia tengah bersedih sekarang & tengah bersusah payah untuk goda seramai yang mungkin sebelum dia kena gari. Sebenarnya kita boleh jadikan syaitan sebagai contoh. Tak!! Contoh yang dimaksudkan disini ialah, ambik benda yang baik je. Sebagai contoh;

  • Syaitan seorang yang tak pernah putus asa.

Tapi janganlah pulak kita nak tak putus asa untuk sesatkan manusia. Bukan macam tu! Kita tak boleh putus asa dalam apa jua yang jadi dalam hidup kita. Kalau Allah bagi kita ujian etc. Sebenarnya kita antara hamba Nya yang terpilih. Kenapa? Sebab dalam berjuta-juta makhluk atas bumi ni Allah pilih kita. Allah pilih kita utk dihapuskan dosa2nya. Subhanallah. Baik kan Allah?


Sekarang aku cukup berbahagia, seebab? Kakak dah kembali ke pangkuan ku (eceh), jadi disini saya ingin memberitahu bahawasanya kerja2 rumah yang selama ini saya lakukan semuanya saya telah serahkan 100% kepada kakak. Phew, lega. Tapi saya tahu, saya hanya mampu berbahagia buat sementara waktu sahaja :'( Kenapa? Sebab nanti kakak nak pergi Mesir pulak......................adoi, goodluck ye; doktor!! ;)

Sebab kedua kenapa aku boleh berbahagia sekarang? Hahahahahha, entah




































bapak bosannye pun adui































Ok sebenarnye lagi sebulan je lagi birthday Nada n_n
Hadiah? ;p