Monday, January 19, 2015

Me'nate Steak House

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Sebelum cerita yang ni basi, baik saya cerita dulu dekat sini. Tambahan pula, saya tengah bersemangat nak berkongsi cerita yang saya dapat harini. Harini uncle Mus belanja team Misi Bantuan Banjir Darussyifa'. Alhamdulillah, moga Allah terus limpahkan rezeki yang tak putus-putus pada uncle Mus & keluarga. uncle Mus; Mustaffa Othman. Allahuakbar, uncle Mus sangat pemurah dan baik hati. Friendly pulak tu! Bagi sesiapa yang tak kenal lagi siapa dia Mustaffa Othman ni? Haaa boleh baca cerita beliau dekat artikel ni atau artikel ni.

Dah baca? Yep. He is. Saya pun terkejut sebenarnya masa baca artikel tentang beliau. Tapi memang saya sedia maklum beliau pernah berkhidmat di Istana Buckingham untuk Queen Elizabeth II dan mendiang Lady Diana. Tapi baru harini saya tahu sedikit sebanyak biografi tentang diri beliau. Macam mana perjalanan hidup beliau untuk sampai ke tahap di mana beliau berada sekarang ni. Subahanallah. Abah kata kalau kita cari ilmu walau dengan apa cara sekali pun, satu masa nanti, ilmu yang kita belajar akan bantu kita. Allahuakbar. Sekali tengok, uncle Mus ni, kita sendiri tak percaya beliau sebenarnya ada 3 buah restoran (kalau tak silap saya) stik yang dan specialitynya ialah daging lembu wagyu, dan juga jenis-jenis daging lembu yang lain. Seorang yang sangat merendah diri, friendly, tak lokek untuk berkongsi ilmu, suka bercerita, suka senyum, peramah. Seronok! Saya sendiri seronok tengok beliau seronok hari ni dapat belanja kami semua. Seronok tengok yang lain seronok dapat rasa apa yang bukan semua orang dapat. Ditambah pula dengan kehadiran TGUH (Tuan Guru Ustaz Haron) Seronok tengok semua orang happy harini!

Pemiliknya, Mustaffa Othman pernah berkhidmat sebagai pakar menyediakan daging serta menjadi chef di Istana Buckingham bagi Ratu Elizabeth, berpengelaman menyediakan stik wagyu yang enak. Anak Malaysia ini berkhidmat kepada Ratu Elizabeth serta mendiang Puteri Diana (Lady Diana).

us with the humble uncle Mus!

You guys should read those article about him. Really inspired. Seorang yang sangat hardworking. Allahuakbar. Harini macam-macam saya belajar. Sungguhlah Allah nak suruh diri ni berusaha sungguh-sungguh. Banyak dah Allah tunjuk pada saya. Tambah dengan pengalaman yang saya dapat masa mengikuti Misi Bantuan Medik Darussyifa' baru-baru ni ke Kelantan. Doa dan usaha. Itu apa yang saya belajar hari ini. Allah takkan bagi kita sesuatu perkara kalau kita tak usaha. dan doa itu penting. Percaya. Percaya pada janji Allah. Tapi tu lah, yang penting kita kena usaha. Allah akan bagi setimpal dengan apa yang kita usaha. Allah nampak usaha kita, walau sekecil zarah.


1 comment:

Anonymous said...

alhamdulillah... dapat merasa makan daging Wagyu pun besar nikmat.