Friday, June 2, 2017

New Experience

I really can't make it to update my last post.

I really couldn't make it, guys. I've been busy with some commitments because in just 2 days, I'll be leaving my dearly mama & abah 😓😓 I could probably even die missing them too much. My lovely and my first ever cinta hati, my katil. My room, and literally everything that i have to leave them behind 😷 To think about it, make it even worst. I've done packing about 40% of my stuffs?? Tu pun malas nak kemas pastu bagi alasan tak sampai seru lagi. padahal taknak pegi sebenarnya

I've never been away from home without my parents. Seriously. Since I was in tadika and primary school (obviously nope) to my secondary school & upper secondary school, I am that 'budak harian' yang ulang alik dari rumah ke sekolah. Paling lama pernah keluar rumah masa kem jelah 😞😞 tu pun memang tak lebih dari 3 hari 2 malam. Pun dah rindu mama abah.


I applied for UPU tapi Allah kata tak ada rezeki, jadi Nada tak dapat UPU. I made the rayuan for UPU but the results came out in August, maybe? I'm not sure. Last year, abah asked me to apply for Matrikulasi and I did. I am glad I did. And masa keputusan permohonan matrikulasi keluar, I clicked the 'Terima Tawaran' button. Just in case. Allah knows best. I also made rayuan for UIA like what my friend, Izzah Huda told me to. Tapi mungkin nak tunggu tu lama sebab terus direct hantar ke pejabat UIA, Pj. Tapi lepastu Izzah cakap yang sebenarnya kena hantar ke UIA, Gombak. Idk. Kalau ada rezeki, Insyaallah.

Why UIA? Sebab dari tahun SPM lagi bercita2 sangat nak masuk UIA. Why? Just because.

Masa mula2 Nada dapat tau tak dapat UPU, I was questioning why? Kenapa my friend yang result lagi rendah than me dapat UPU? (tak baik kan) (don't make comparison like this people) (please) But then, it just not my rezeki and my rezeki adalah untuk masuk matriks. Well at least, I could change my perspective & way of thinking. Matriks, Politeknik, Tingkatan 6, Asasi, Diploma, Sijil & others, were the same. Alhamdulillah. Allah knows best, it is.

Few days 'till my hari pendaftaran, I have mixed feelings. I am excited untuk sambung belajar semula but at the same time rasa takut terfikir nanti macam mana suasana dekat sana??? Dapat roommate yang baik ke tak? Perangai sama ke atau yang tak best? Kawan2 dekat sana nanti macam mana? Classmates? Boleh ngam ke tak? Cikgu2 kat sana nanti (i read few blog posts about matriks yang Nada nak pergi ni and it says yang kat sana nanti tak panggil Ms., Madam, Dr. etc but cikgu) (how cute rite) ajar laju ke tak? The environment. Subject nanti Nada boleh carry ke tak? Macam2 terfikir. But all i have to do, strive for the best. Nanti dapat sambung degree tempat yang best, tempat yang Nada nak. Insyaallah, aamiin.

Like every year, every day, I hope I could make my parents proud of me.

Matriks mana? Aha. You guys have to wait! Semoga post seterusnya, I could write & post something to tell you guys how was it. Doakan Nada yang baik2! Doakan Nada terus cemerlang & istiqamah.


Talk to you guys later, adios!

No comments: